Понеділок, 29.04.2024, 09:18
Вітаю Вас Гість | RSS

Літературно-мистецький портал Хмельницької ЗОШ №20

Категорії розділу
Мої файли [1]
Музичне мистецтво [1]
В основу покладено провідні положення сучасної музичної педагогіки, а саме: визначення мети загальної музичної освіти у широкому культурологічному контексті; підхід до сприймання музики як основи загальної музичної освіти; ставлення до музичного мистецтва як джерела і предмета духовного спілкування.
Презентації [61]
Презентації за програмовими творами та авторами
Русский язык [7]
Все материалы необходимые для изучения русского языка в школе
Зарубіжна література [17]
Все для уроків світової літератури
Cценарії та літературно-музичні композиції [2]
Матеріал необхідний для позакласної роботи з учнями
Художня культура [6]
Матеріали з предмета "Художня культура" Художня культура є невід'ємною частиною духовної культури людства. Вона відкриває людині шлях до прекрасного. Основа художньої культури – мистецтво, яке в художніх образах відображає дійсність, концентрує в собі головні особливості естетичного ставлення до світу. Мистецтво покликане виховувати художній смак людини, розвивати її здатність до творчості за законами краси.
Нормативно-правова база [3]
Керівні документи щодо вивчення предметів музика,російська мова,світова література та художня культура.
Електронні підручники та довідкова література [3]
Електронна шкільна бібліотека. Українські підручники в електронному вигляді
ЛІТЕРАТУРНІ ДИКТАНТИ [5]
Літературні диктанти – це система вправ та завдань, які дають змогу швидко і різнобічно перевірити знання учнів з теми, що вивчається, вміння відокремлювати основне, систематизувати, узагальнювати матеріал.
ЕКСПЕРЕС-УРОКИ [2]
Досить зручний варіант роботи з учнями дистанційно!
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 112
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Презентації

Презентація "Архітектурні пам'ятки Давнього Риму"
[ Викачати з сервера (3.53 Mb) · Викачати видалено (-) ] 20.01.2014, 01:18

Автор презентації - Химинець Адріана Арпадівна

Для повного перегляду - Скачайте файл-архів!

Пам'ятки культури Стародавнього Риму.

Пам'ятки Стародавнього Риму - це передусім міські форуми, храми, палаци, базиліки, тріумфальні арки, амфітеатри, акведуки, фортечні мури - об'єкти, які справили величезний впливом геть розвиток усієї наступної європейської цивілізації. І цілком можливо можу погодитися зпрофессором-географом О.Н.Перциком, що національне мистецтво Стародавнього Риму - архітектурі, скульптурі - хіба що "оживає" географія найбільшої рабовласницькою держави, заклала разом із Стародавньої Грецією, за словами Енгельса, "підвалини новочасної Європи".

Пам'ятки Стародавнього Риму можна умовно підрозділити втричі територіальні групи. До першої належить саме місто Рим - найяскравіше і повний осередок шедеврів античної архітектури. До другої - інші пам'ятники античності біля сучасної Італії. А до третьої - досить численніархитектурно-исторические об'єкти, збережені її межами, за іншими країни, які в минулому входили у складі Римська імперія

Власне, в Списку об'єктів всесвітньої спадщини фігурує ширша формулювання про "історичному центрі Риму", під яких можна розуміти нашарування, залишені у матеріальному образі Вічного міста найрізноманітнішими епохами. І все-таки безсумнівно, у цьому ">слоеном пирозі" найбільш цікаву і унікальну частина утворюють об'єкти саме Стародавнього Риму.

Античний Рим був такий великим містом й мав такою кількістю архітектурних пам'яток, що опису їх присвячена воістину величезна література. Тож немає ні необхідності, ані можливості характеризувати образ Вічного міста, у скільки-небудь повному вигляді. Тим паче, що, як влучно зазначив ще Стендаль у об'ємистих ">Прогулках по Риму", виданих 1829 р., "у центрі Риму немає жодноїтуаза грунту, якого займали б послідовно п'ять-шість будинків, одно знаменитих". Отже, найправильніше говорити лише у тому, що збереглося донині. Звісно ж, що зробити це найкраще історичними епохах розвитку міста. Адже історія Стародавнього Риму - час, охоплюючий понад тисячу. 

То це від раннього етапу римської історії, царського, донині дійшло дуже мало. Передусім це руїни фортечної стіни,ограждавшей місто на той час. Вона стала споруджено з квадратних брил вулканічного каменю шостим за рахунком царем РимуСервиемТуллием й мала довжину 11 км. Найбільш збережені його рештки тепер можна побачити при під'їзді до римському вокзалу Терміні.

Від другого, республіканського, етапу, який тривав чотири з століття, вціліло більше архітектурних пам'яток. Це насамперед руїни головного громадянського центру міста - Римського Форуму (>Форо Романо), де відбувалися все найважливіших подій політичної та економічної життя - народні зборів, судові розгляди, церемонії релігійних обрядів. Наприкінці республіканського періоду Форум прийняв вже цілком кінцевий архітектурне обличчя - з громадськими будинками, храмами, арками, колонадами, статуями, священної дорогий (>ВизСакра), і навіть торговими рядами. Однак згодом усі його споруди виявилися глибоко під землею, і цю пам'ятку, де випасали корів, стали і називати -Коровье пасовище (КампоВаччино). У ХІХ в. тут почали розкопки, і тепер у заповідної території Форуму помітні залишки древніх храмів і колонад.

Від епохи пізньої республіки до нас дійшов храм Вести, богині оселі і покровительки держави.Жрици Вести,девушки-весталки, були зобов'язані підтримувати у храмі вічний вогонь. Протягом усієї "служби", що тривала принаймні 30 років, повинні були зберігати обітницю цнотливості (над його порушення весталок живими закопували на землю, які спокусителів душили і забивали каменями). Але тут, біля підніжжя Капітолійського пагорба, височать похмурі темно-сірі руїни аркадТабулариума - будинку, призначеного для зберігання архівів республіки.

Далі настала епоха ранньої Римська імперія, яка охопила період I в. е. і I в. н.е., коли у країні правили династіїЮлиев-Клавдиев, та бувФлавиев. У сучасному Римі її представлено кількома об'єктами справді світового значення.

До до їх числа ставляться звані Імператорські форуми. Перший почав ми ще довгенько Юлії Цезар, котрий вирішив, що старий Форум Романо став вже тісний для дедалі зростаючого міста. Цей форум з храмом Венери добудовано вже за часів наступника ЦезаряАвгусте, який, крім того спорудив поруч із свій розкішний форум з храмом бога Марса. Про розмірах цього храму, але їм ніколи захоплювався ще римський поет Овідій, і нині свідчать три коринфських колони заввишки по 18 м. Певне, невипадково що народилося ще часи твердження у тому, що "Август прийняв Рим цегельним, а залишив мармуровим". Пізніше поруч із форумом Августа виник форум імператора Веспасіана Флавія. У підніжжяПалатинского пагорба й у наші дні височіють похмурі руїни імператорських палаців.

До дуже збереглися пам'яток Риму цієї епохи належить мармурова Тріумфальна арка сина Веспасіана Тита форумі. Вона стала споруджена на вшанування вдалого походу римлян на Єрусалим (вони змогли узяти місто та розграбувати його знаменитий храм). На рельєфі арки зображені імператор на тріумфальної колісниці, вступає до Рима, і трофеї, захоплені єрусалимському храмі. Напередодні Риму які прибувають до цього міста можуть побачити величезні аркади акведука Клавдія, однієї з десяткаподходивших до міста водогонів, "спрацьованих ще рабами Риму".

Але, мабуть, найзнаменитіше з архітектурних пам'яток періоду ранньої імперії, одна з головних символів всієї римської античності - амфітеатрФлавиев, чи Колізей. Будівництво його розпочато імператоромВеспасианом в 75 р. н.е., а закінчено його сином Титом в 80 р. У плані Колізей мав форму еліпса розміром 180 на 156 м при висоті 50 м; невипадково за його назву зазвичай виробляють від латинського ">колоссео" -величезний. Збудований зкоричнево-желтого травертину, туфу і цегли івмещавший понад 50 відсотків тис. глядачів, він був призначений для гладіаторських боїв та інших масових видовищ, які, як відомо, були невід'ємною частиною римської цивілізації. Принагідно відкриття амфітеатру імператор Тіт оголосивстодневние гри, під час яких його арені боролися кілька тисяч гладіаторів і це зацьковано 5000 звірів! Ось і спливають пам'яті рядки з вірша Лермонтова "Вмираючий гладіатор":

>Ликует буйнийРим...торжественно гримить  

>Рукоплесканьями широка арена:

Його - пронизаний в груди - безмовно він,

У поросі і крові ковзають його коліна...

Хоча доі новітнього часу від античного Колізею дійшла лише його частину, але вона залишає незабутні враження в усіх, хто відвідував і відвідує.Путешествовавший в Європі Марк Твен назвав би царем всіх європейських руїн.

Архітектурний образ Колізею можна відновити з досить добре яке збереглося його південному фасаду. Очевидно, що він мав чотири ярусу (нижній їх призначався для імператорського двору, другий - членам знатних сімей, третій - для простого народу, а четвертий з дерев'яними лавками - тоді). Три нижніх ярусу є наскрізні аркади, значення яких немає лише декоративне: завдяки їм амфітеатр швидко заповнювався і звільнявся. Усередині еліпса, під колишньої ареною, розкопано підвали для диких звірів, пристосування, які подавали на арену води дні уявлень морських битв (>навмахий), службові приміщення. Люди, тварини, декорації потрапляли звідси на Майдані сцену з допомогою складної системикоридоров-проходов і підйомників. У сильну спеку чи в дощ з усього амфітеатром на спеціальних щоглах напинали парусиновий тент.

Конструктивні особливості найбільшого амфітеатруантичьости, широко що використовувалися у наступні епохи, вражають й у наші дні. "Зійшовши на висоту третього поверху Колізею, - пишеГ.Д.Богемский у книзі міста Італії, - переймаєшся замилуванням Мистецтву архітекторів давнини, які вміли будувати величезні споруди настільки гармонійними, що де вони придушують своєї вагою, не здаються масивними і навіть великими".

Від епохи пізньої імперії до нас дійшло ще більшеархитектурно-исторических пам'яток Риму. Особливо це стосується до ІІ., коли влада перебувала імператорська династіяАнтонинов; недарма друге століття нашої ери нерідко називають золотим століттям Стародавнього Риму. Можна виділити по крайнього заходу три особливо вражаючих пам'ятника тієї епохи.

Це знаменита колона Траяна і частина базиліки - усе, що успадкували від колись найчудовішого з імператорських форумів. Колона Траяна була споруджена на вшанування перемог імператора, який помер Сирії під час військового походу. Поверхня цієї38-метровой колони обвиває (24 витка) спіральнийрельеф-фриз довжиною 300 м, який увічнив підкорення Траяном Дакії. Нею помітні сцени життядаков, подвиги римських легіонерів і самої імператора, який фігурує на рельєфі більш 80 раз.

Далі, це Пантеон, побудований що змінив Траяна імператором Адріаном і що зберігся краще за інших античних пам'яток Риму. Пантеон -дивовижно пропорційний круглий храм, має однакові (>43,5м) діаметр і висоту. Стіни шестиметрової товщини забезпечують той запас міцності, яке необхідне підтримки величезного бані, це справжні дива інженерного мистецтва і тонкого художнього смаку.Послуживший прообразом куполів собору Св. Петра у Римі та церкви Санта-Марія дельФьоре у Флоренції, він навіть трохи переважає їхні своїми розмірами,превзойденними лише у XX в. Кругледевятиметровое отвір у центрі бані - "очей Пантеону" - служить із єдиним джерелом світла щодо його внутрішнього інтер'єру, де можуть вільно розміститися 2000 людина. У невеличких нішах, розташованих уздовж стін храму, перебувають гробниці італійських королів. Однак найбільшу увагу приваблює ліва ніша, де спочиває прах однієї з найбільших художників Італії - Рафаеля. Пантеон оголосили папами "храмом всіх богів", інакше кажучи, храмом самої божественної ідеї, які символізують спокій, гармонію, духовність. Однак усе те й нині цінується незгірш від, як два наступних з чимось тисячоліття тому. Напевно, мав рацію Стендаль, який написав: "Досить двох миттєвостей у тому, що перейнялися його красою".

Нарешті, це мавзолей Адріана, побудований правому березіТибра самих імператора і членів його сім'ї. Але початкові функції він виконував порівняно недовго, будучи спочатку перетворений напредмостное зміцнення, а середньовіччі - в неприступний замок, у разі потреби який був притулком для римських тат. Тоді ж колишній мавзолей отримав назву замку Св. Ангела - поукрасившей його статуї ангели мечем. До кінця нової доби спочатку тата, та був королі використали його на ролі в'язниці. Попри численні перебудови, мавзолей Адріана й у що свідчить зберіг свій первісний образ величезної циліндричною вежі.

Від "золотого століття" у Римі залишився, і бронзова кінну статую імператора Марка Аврелія, яка послужила потім еталоном багатьом європейських пам'яток. Цікаво, що це єдина уціліла у середні віки давньоримська кінну статую. Вважають, що з знищення християнами її врятувала помилка: статую прийняли за зображення християнського імператора Костянтина, а чи не "язичника" Марка Аврелія.

До пізньої Римська імперія належить правління династіїСеверов (III - IV ст.). Про цю епосі у Римі нагадують передусім руїни терм і тріумфальні арки.

Знайомлячись з руїнами римських терм, треба мати у вигляді, що у житті міста вони виконували жодну з центральних функцій, будучи непросто лазнями у прямому призначенні, а й чимось на кшталт клубів, місць розваги та занять спортом. Приклад цього могли служити найбільші з римських лазень - терми Каракали, котрі обіймали територію 340 x 330 м. Ядром відновлення всього комплексу було найголовніше будинок терм, у якому послідовно розташовувалися велика танцювальна зала з басейном, розкішно декорований головний зал з "холодною, теплою та гарячої лазнями, під підлогою якого була складна систему водопостачання, опалення й каналізації. По фасаду головної будівлі розташовувалися кімнати на відпочинок. А головний будинок перебував у парку, де також було розміщено дві палестри, місце для змагань атлетів, бібліотечні зали і зали для занять музикою,раздевальни.Терми Каракали могли вміщати одночасно понад 2.000 людина. Нині їх цегляно-червоні руїни піднімаються на висоту понад 34 м. Влітку їх використовують із проведення оперних фестивалів. А На термах Діоклетіана тепер зберігається національний римський музей.

З тріумфальних арок тієї епохи найвідоміші дві - арка Септимія Півночі і арка Костянтина. Перша їх, заввишки 20 м, була побудована честь імператора, ім'ям котрого вона названа, та її перемог над варварами. Друга, пізніша, споруджена на вшанування перемоги Костянтина надМак-сенцием, має три збереглися прольоту.

У цілому вважати, що з античних часів у Римі збереглося непогані мало пам'яток, особливо враховуючи тривалу і бурхливу історію Вічного міста. Адже середині I в., при імператорі Нерона, у Римі спалахнув що тривав протягом тижня грандіозна пожежа, буквальноопустошивший місто. У V в., на заході імперії, вандали два тижні грабували Рим, піддавши його страшному руйнації. Багато античні пам'ятники загинули вже у середньовіччі. Наприклад, в ранньому середньовіччя римські тата і чути використовували Колізей як джерело будівельного матеріалу. У XV в. його зовсім перетворили на справжню каменоломню: з видобутого тут травертину побудовано багато римські палаццо; навіть металеву арматуру вибивали з муру і знову

Категорія: Презентації | Додав: Vchutel
Переглядів: 5389 | Завантажень: 738 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Друзі нашого сайту