Середа, 24.04.2024, 01:26
Вітаю Вас Гість | RSS

Літературно-мистецький портал Хмельницької ЗОШ №20

Категорії розділу
Мої файли [1]
Музичне мистецтво [1]
В основу покладено провідні положення сучасної музичної педагогіки, а саме: визначення мети загальної музичної освіти у широкому культурологічному контексті; підхід до сприймання музики як основи загальної музичної освіти; ставлення до музичного мистецтва як джерела і предмета духовного спілкування.
Презентації [61]
Презентації за програмовими творами та авторами
Русский язык [7]
Все материалы необходимые для изучения русского языка в школе
Зарубіжна література [17]
Все для уроків світової літератури
Cценарії та літературно-музичні композиції [2]
Матеріал необхідний для позакласної роботи з учнями
Художня культура [6]
Матеріали з предмета "Художня культура" Художня культура є невід'ємною частиною духовної культури людства. Вона відкриває людині шлях до прекрасного. Основа художньої культури – мистецтво, яке в художніх образах відображає дійсність, концентрує в собі головні особливості естетичного ставлення до світу. Мистецтво покликане виховувати художній смак людини, розвивати її здатність до творчості за законами краси.
Нормативно-правова база [3]
Керівні документи щодо вивчення предметів музика,російська мова,світова література та художня культура.
Електронні підручники та довідкова література [3]
Електронна шкільна бібліотека. Українські підручники в електронному вигляді
ЛІТЕРАТУРНІ ДИКТАНТИ [5]
Літературні диктанти – це система вправ та завдань, які дають змогу швидко і різнобічно перевірити знання учнів з теми, що вивчається, вміння відокремлювати основне, систематизувати, узагальнювати матеріал.
ЕКСПЕРЕС-УРОКИ [2]
Досить зручний варіант роботи з учнями дистанційно!
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 112
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Cценарії та літературно-музичні композиції

ЛІТЕРАТУРНА ГРА ЗА ТВОРЧІСТЮ МИКОЛИ ГОГОЛЯ
[ Викачати з сервера (18.9 Kb) · Викачати видалено (67 КБ) ] 29.03.2013, 22:52
Обладнання: комп’ютер(магнітофон); диск (касета) із записами мелодій, які супроводжують відомі телепередачі; на дошці — емблеми телепередач, елементи яких будуть використані під час шкільної літературної гри. Можуть бути й плакати з веселими висловами письменників, мислителів.
Починається літературна гра словами ведучого (їм може бути сам учитель зарубіжної літератури або підготовлений учень-старшокласник).
Ведучий. Дорогі учасники нашої інтелектуаль¬ної гри! Дорогі гості, уболівальники, члени журі!
Сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб по¬бувати в ролі учасників таких  телепередач  як: «Щасливий випадок», «Що? Де? Коли?», «Поле чудес», «Вгадай мелодію», «Два роялі».
 Запрошуємо  всіх вас  «поболіти» за команди 7-х класів, які виступлять у ролі гравців.
Команди, займіть свої місця! А болільників і всіх глядачів просимо дотримуватись тиші і поряд¬ку під час гри. Це будуть приблизно такі ж шоу, як на телеекрані, але роль ведучого буду виконувати я, в мене будуть помічники, і це буде єдина тема - література, єдина для всіх шоу. Підрахунками балів буде займатися шановне журі у складі:...
1. «Щасливий випадок»
(Звучить мелодія, що відкриває телепрограму «Щасливий випадок»)
Ну що ж, звучить знайома мелодія, а це озна¬чає, що ми в гостях у сімейної шоу-вікторини «Щасливий випадок»!
(аплодисменти)
Сьогодні в нашій шоу-вікторині ролі сімейних команд виконують:
Команда дівчат 7 класу - «Кумоньки Солохи»
Команда хлопців 7 класу - «Січові козаки»
Вітаємо їх оплесками!
І гейм «Далі, далі...» (Звучить музика з телепе¬редачі) (команді задаються запитання, на які вона повинна дати миттєву відповідь. Якщо не знає відповіді, говорить: «Далі» Підраховується кількість заданих за ЗО сек. (1 хв.) запитань і кількість правильних відповідей. Кількість пра¬вильних відповідей дорівнює кількості балів)
      Запитання для команди «Кумоньки Солохи»
1.  Де народився Микола Гоголь? (в селі Сорочинці на Україні)
2. Хто здобув перемогу на виборах кошового отамана? ( 
3. Що побачив Андрій у зруйнованому місті?  (страшну картину голоду)
4. Де навчався Микола Гоголь? (у Ніжинській гімназії вищих наук)
5. Скільки часу сини Бульби побули вдома? (добу)
6. Який період історії України зображено у повісті «Тарас Бульба? (період Запорозької  
  Січи, козаччини)
7. Якою була назва першої збірки Миколи Гоголя? («Вечори на хуторі біля Диканьки»)
8. Улюблений музичний інструмент козаків називався… (кобза)
9. За жанром твір Гоголя «Тарас Бульба» є …(повістю)
10.Частина козацького війська (за повістю «Тарас Бульба») повернулася на Січ тому, 
    що… (на Січ напали татари)
11. Скільки порогів було на Дніпрі в часи козацтва?( 9 - дев’ять)
12. Що робили на Січи з тим, хто вбивав свого товариша? (Злочинця живого клали в 
   труну разом з мертвяком і закопували)
13. Кого першим побачили Тарас Бульба та його сини при в’їзді  на Січ? (Запорожця, 
   який розкинувся на дорозі)
14. Чим перед походом змочували рушниці та пістолі, щоб не «грало враже око на 
    ясній зброї»? (Розсолом)
15. Що це за стовп, біля якого завжди лежала в’язка дубових палок? (Ганебний стов)
Запитань було задано -
Правильних відповідей -
    Запитання для команди «Січові козаки»
1. Як звали синів Тараса Бульби? (Остап і Андрій)
2. Яка кара чекала  в поході на того козака, що нап’ється? 
3. Назва  збірки Гоголя, у яку ввійшла повість «Тарас Бульба» ( «Миргород»)
4. У якій країні Західної Європи довгий час прожив Гоголь? (Італії)
5. Для чого татари під час наступів зав’язували морди коням? ( Щоб коні своїм іржанням не видали запорожцям їх наближення)
6. Що робили козаки, сідаючи їсти? (Хрестилися і читали молитву про хліб насущний)
7. Яку назву мав найнебезпечніший поріг Дніпра? (Ненаситецький)
8. Кого з синів Тарас Бульба вбив власними руками? (Андрія)
9. Яку назву має опера Миколи Лисенка? («Тарас Бульба»)
10. Кого з синів Тараса Бульби стратили на площі? (Остапа)
11. Як загинув Тарас Бульба? (Його спалили, прив’язавши до дерева)
12. Як оберігалися чумаки, вирушаючи в далеку дорогу, від комах та всілякої зарази? (Вимазували штани та сорочки дьогтем)
13. Кого з синів Тараса обрали курінним отаманом? (Остапа)
14. Яке військове звання мав Тарас Бульба? (Полковник)
15. Різновид твору, в якому історія переплітається з авторським вимислом – це… (історична повість)
Запитань було задано -
Правильних відповідей -
Оплески
Підсумок журі. 
ІІ гейм «Заморочки із бочки»
(Звучить музика)
Бочкою нам послужить коробочка, в якій зна¬ходяться кружечки з номером запитань. Спочатку витягає запитання одна команда, потім інша. Із 5-ти запитань тягти тільки 3. Якщо попаде кружок з написом «Щасливий випадок», то очко додається автоматично.
Запитання:
1. Псевдонім Гоголя (Алов)
2. Кому належать слова «Немає зв’язку,святішого за товариство»(Тарасу Бульбі)
3. Яку назву має поема Миколи Гоголя («Мертві душі»)
4. На Січ   прибули козаки зі звісткою, що на Гетьманщині… (ляхи запрягають уже не коней, а просто православних християн)
5. В історію літератури Микола Гоголь увійшов як…(прозаїк, драматург, критик і публіцист)
6. Які слова промовив Тарас Бульба перед убивством Андрія? («Я тебе породив, я тебе і вб’ю”)
7. Який предмет викладав Микола Гоголь у Санкт-Петербурзькому університеті? (Загальну історію)
8. Хто підказав Гоголю сюжет п’єси  «Ревізор»? (О.С.Пушкін)
9. Коли козак переставав зватися «козак запорожець» і діставав назву «гайдамака»? (Всіх козаків, які з якоїсь причини залишали курінь, називали гайдамаками)
10. Чим лікувалися козаки від пропасниці (високої температури)? (Пили розведений горілкою гарматний порох)  
За кожну правильну відповідь добавляється 1 очко, яке приєднується до загального рахунку. Підсумок журі.
ІІІ гейм «Ти мені, я - тобі»
(Звучить музика)
Капітани задають по два запитання команді су¬перника (які вони підготували завчасно за допомо¬гою вчителя).
1. Що втілив автор в образі Тараса Бульби? (ри¬си запорізького козацтва)
2. У кожному козацькому курені за старшого був курінний отаман. А хто за ним був по 
   Старшинству? (Кухар)
1. Впізнай героя за описом. «…лицар, дужчий і кращий за всіх. З-під мідяного шолома 
  вибивався неслухняний чорний волос; розвівалася зав’язана на руці дорога хустка…»(Андрій)
2.  Що таке пейзаж? (Опис картин природи) 
IV гейм «Темна конячка»
(Звучить музика)
Того, хто вестиме цей гейм, треба відгадати (за традицією телепередачі). Наприклад: Вона - учениця. Любить спорт, сучасну музику, добре співає в школі, вдома з мамою, на оглядах художньої самодіяльності. Навчається на «відмінно». В неї темне волосся, заплетене в кіски. Має артистичні здібності. Добре декламує і т.д.
(команди відгадують, очко одержує та команда, яка відгадає першою)
Виходить «темна конячка».
«Темна конячка» підготувала для обох команд по 1 запитанню, маючи на меті перевірити, як ви вмієте зв'язно висловлюватись. Перед відповіддю команда може радитись. За повну відповідь - 5 балів. Запитання:
1. 
1. Чому Запорізька Січ так називається? (Запорізька - «за порогами Дніпра», Січ — від слова «засіки» - огорожа з гілок)
Гість (або гостя) оцінюють відповіді команд. Ведучий дякує «темній конячці» і дарує сувенір. Підсумок журі. Оплески.
Музична пауза. (гравці і гості танцюють)
V  гейм. «Гонка за лідером»
(Звучить музика)
Цей гейм визначить команду-переможця в цій грі.
Запитання:
6 клас
Дружина Бурульбаша (Катерина)
Повчальний висновок у байці (Мораль)
З якого твору Чаклун («Страшна помста»)
Хто така Мінегага? (Дружина Гайявати)
Що приніс для людей Прометей? (Вогонь) і в чому? (В очеретині)
Який вірш Гете присвятив Федеріці Бріон? («Травнева пісня»)
Козак, товариш Бурульбаша (Стецько)
7 клас
Автор картини «Три богатирі» (Васнецов)
Засновник жанру історичного роману (Скотт)
Віршований трискладовий розмір з наголо¬сом на 2 складі (амфібрахій)

З чим порівнюються шаровари козака в повісті «Тарас Бульба»? (З Чорним морем)
Що символізують вільховий король і хлоп¬чик в баладі Гете? (Смерть і життя)
Блазень з «Айвенго» (Вамба)
7. Єврей з «Айвенго» (Ісаак)
Підсумок журі. Оплески.
2. «Що? Де? Коли?»
А тепер давайте подумки перенесемось в елітар¬ний клуб «Що? Де? Коли?» Викорис¬таємо лише елементи цієї гри. Рахунок очок продовжується.
Вводимо в цю гру свої правила. Зараз кожна з команд повинна дати відповідь на три традиційні запитання: Що? Де? Коли?
6 клас
1. Що змінилось в поведінці Скруджа після
різдвяного сну? (Став добрим, милосердним)
Де вперше з'явився Чаклун? (На весіллі у Го¬робця)
Коли народився Гоголь? (1809 р.)
7 клас
Що було на шиї у Гурта, Вамби? (Нашийни¬ки рабів)
Де пропонували Іллі Муромцю стати воєво¬дою? (В Чернігові)
Коли відбувається дія в романі «Айвенго»? (1147 р.)
Ви пам'ятаєте, що в цій грі часто задаються запи¬тання, предмет відповідь до яких лежить у чорному ящику. Запозичимо цей елемент з цієї передачі.
«Чорний ящик»
6 клас
Езопа звинуватили у крадіжці того, що лежить у цьому ящику, а потім стратили. Що це? (Келих)
В ящику лежить те, чим допоміг маленькому Тіму Скрудж після різдвяного сну. (Ліки)
..., що складало суть роботи Діккенса з деся¬ти років. (Банка з ваксою, він клеїв етикетки)
7 клас
В ящику лежить те, що подарувала Ревекка Ровені, дякуючи її чоловікові за порятунок (сереж¬ки, кольє)
..., що наказав дружині не нести до святково¬го столу Бульба. (Пундики, тістечка)
..., що підняв для своєї дівчини з арени юнак? (Рукавичка)
«Супер-бліц-турнір»
Залишається один гравець із кожної команди і відповідає на три запитання. За кожну правильну відповідь додається очко.
Що таке ідея твору? (головна думка)
Які духи навідали Скруджа? (Сучасного, Ми¬нулого, Майбутнього)
Хто постраждав в «Зачумлених звірах» Ла-фонтена? (Осел)       

Що таке гіпербола? (перебільшення в худож¬ньому творі)
Скільки романів написав Скотт? (26)
3. Назви конфлікти роману «Айвенго» (на¬ціональний, політичний, соціальний)
3. Поле чудес»
(Звучить музика, що відкриває цю телепередачу) Ще одне шоу, в гостях у якого ми обіцяли побу¬вати - «Поле чудес». Ми не будемо крутити бара¬бан, а будемо відгадувати по буквах зашифровані на табло слова.
Спочатку кожна з команд повинна відгадати персонажів творів, які вивчались. Якщо слово відгадується відразу, то команда одержує стільки очок, скільки букв у слові. Якщо ні, то називає бук¬ву. Якщо вона є, то очко добавляється, якщо нема - то забирається. Так що не помиляйтесь!
1.                                                                 1.
МІДАС                                                             ЕЙМАР
«Міф про царя Мідаса»                               «Айвенго»
Тут прізвища авторів, що писали балади.
2._ _ _ _ _                                                         2._ _ _ _ _
  БЕРНС                                                                    ВІЙОН

Музей - бюро літературних знахідок.
Ви пам'ятаєте, що у грі «Поле чудес» є свій му¬зей, який постійно поповнюється подарунками гравців. У нас є також. Музей - бюро літературних знахідок, який постійно поповнюється речами, які загубили герої відомих вам книг, або письменники.
Давайте спробуємо повернути їх господарям.
Допоможіть розібратися, кому належать речі, список яких у мене є.
Скриня з книгами (Крилову)
Люлька (Гітчі-Маніто)
Кукурудза (Нею врятував плем'я від голоду Гайявата)
Кавуни і дині (належать героям твору «Зача¬роване місце»)

Стріла і лук (Робіну Гуду)
Кінь Чорт (Тарас Бульба)
Щит з написом «Чорний лінивець» (Річард Левове Серце)
4. Гуслі (Альоша Попович)
Підсумок журі. Оплески.
4. «Вгадай мелодію»
(Звучить відповідна музика)
Ще одна телепередача, яку ви всі любите. Лю¬бите і її рухливого ведучого Валдіса Пельша. Він пропонує вгадати мелодію. А я пропоную вам вга¬дати назву твору, уривок з якого звучить.
1. «Проказница мартьішка... («Квартет» Крилов)
2. Сміється ясно
Все навкруги,
Палає сонце,
Блищать луги!
Квітки звисають
З гілля в садах,
Пташині співи
Дзвенять в полях.
(«Травнева пісня» Гете)
1. «Степь чем далее, тем становилась прекрас-нее. Тогда весь юг, все пространство... бьіло Зеле¬ні
ною девственною пустьінею. Никогда плуг не про-ходил по неизмеримьш волнам диких растений. Одни только кони, скрьівшиеся в них, как в лесу, вьітаптьівали их»
(«Тарас Бульба»)
2. Вьішли они из-под камня,
Щурясь на бельш свет, —
Старий горбатий карлик
И мальчик 15-ти лет.
(«Вересковьій мед»)
Наступне завдання дається за відомою обом ко¬мандам книгою. Три підказки. Якщо вгадає коман¬да книгу з трьох підказок, то одержує одне очко, якщо з однієї — три очки.
«Вгадай книгу за підказкою»
Це збірка відомого письменника.
її високо оцінив Пушкін, а написана вона бу¬ла на основі відомостей з листа матері автора.
В ній поєднуються реальність і фантастика, діють чорти, відьми, чаклуни. («Вечори на хуторі біля Диканьки»)
Підсумок журі. Оплески.
5. «Два роялі»
Ця телепередача теж встигла полюбитися всім. Ми використаємо тільки елементи цієї гри. Замість екранів, на яких засвічується слово, я пропоную картки. На них записано по одному слову з загаль¬ної назви літературного твору. Щоб відгадати на¬зву твору, треба «викупити» в мене кожне слово назви цього твору. А купляти треба за знання. За правильну відповідь дається картка зі словом.
«Пригоди Олівера Твіста»
Запитання:
Що писав Федр? (Байки)
Дочка Деметри (Персефона)
Брат Прометея, змушений тримати небесне склепіння. (Атлант)
Хто така Нокоміс? (бабуся Тайявати)
5. Автор «Дем'янової юшки» (Крилов)
«Смерть Марка Королевича»
1. Автор фольклорних балад (народ)
2. В чиєму замку тримали Ровену, Айвенго,
інших героїв роману? (Фрон де Бефа)
Звідки родом Ілля Муромець? (Із Мурома, се¬ла Карачарова)
Хто хотів забрати престол у Річарда Левове Серце? (Джон)
Кого в романі «Айвенго» хотіли підсмажити на вогнищі? (Ісаака)
Підсумок журі.
Оголошується команда-переможиця, нагород¬жується «солодким призом».
Нагороджується найактивніший учасник із кожної команди. Всі співають пісню «Родина», взявшись за руки.

Категорія: Cценарії та літературно-музичні композиції | Додав: Vchutel | Теги: Тарас Бульба, Козаки, Щасливий випадок», «Вгадай мелодію», Робін Гуд, Солоха, «Поле чудес», «Що? Де? Коли?», Гоголь, Айвенго
Переглядів: 1126 | Завантажень: 422 | Рейтинг: 5.0/6
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Друзі нашого сайту