Середа, 24.04.2024, 21:56
Вітаю Вас Гість | RSS

Літературно-мистецький портал Хмельницької ЗОШ №20

Категорії розділу
Дати, люди мистецтва [113]
Нормативно-правова база [3]
Оголошення [7]
Повідомлення про термінову та важливу інформацію
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 112
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » 2021 » Лютий » 23 » 23 лютого - події в світі мистецтва та літератури
19:47
23 лютого - події в світі мистецтва та літератури
1455 
Традиційна дата видання Біблії Гутенберга, першої західної книги, 
надрукованої рухомим типом.
 
  42-Рядкова Біблія(B42) — першодруковані видання Вульгати ін-фоліо, розпочате в Майнці на початку 1450-х років Йоганном Гутенбергом і служить традиційною точкою відліку історії друкарства у Європі. Хоча це не перша інкунабула, серед інших першодруків видань її виділяє виняткова якість оформлення.
Характеристика
Біблія Гутенберга іменується 42-рядковою, так як на кожен лист друкар зміг умістити по 42 рядки тексту. Бамберзька Біблія в 36 рядків, у свій час вважалася її попередницею, насправді друкувалася за образом і подобою 42-рядкової. Публікація відбулася не пізніше 1455, коли книжку згадав у своєму листуванні кардинал Пікколоміні. Видання оформлене в традиції рукописних Біблій середини XV століття (ймовірний прототип — Велика Майнцськая Біблія, 1452). Перші екземпляри не поступалися за вартістю рукописних книг і в деяких випадках були ілюміновані.
Збереження
За сучасними підрахунками, Гутенберг надрукував 180 примірників Біблії, з них 45 — на пергаменті, решта — на італійському папері з водяними знаками. 
 
Сторінка Гутенберговой Біблії 
    (набрана текстурою)
 
Станом на 2009 рік у різних зібраннях світу зберігалося 47 першодруків Біблій, з яких лише 21 — повні. Паризький примірник, відкритий в 1763 році в паперах кардинала Мазаріні, отримав таку популярність, що всі екземпляри 42-рядкової Біблії довгий час іменувалися «бібліями Мазаріні».
Це не найрідкісніша інкунабула, проте одна з найцінніших. Вартість одного аркуша Майнцської друкованої біблії на аукціонах доходить до 80 тис. доларів. У 1987 році на аукціоні «Крістіс» неповний перший том паперової Біблії (324 аркуші) був проданий за 4,9 млн доларів. Нині він знаходиться у колекції токійського університету Кейо. Як і низка інших екземплярів, ця копія оцифрована й викладена для загального ознайомлення в Інтернеті.
Найбільша кількість Біблій знаходиться в Німеччини (12), США (11) і Великобританії (8). Видання, що зберігаються в Трірі та Індіані, ймовірно, є фрагментами одного примірника. У Російської імперії був тільки один екземпляр паперової Біблії (2 томи без 1 аркуша), але в 1931 році він був проданий радянським урядом лондонським аукціоністам, а пізніше поступив в бібліотеку Мартіна Бодмера (Колонії, Швейцарія ).
У 1945 році трофейні бригади за активної участі М. І. Рудоміно вивезли з Лейпцига в СРСР дві Біблії. Офіційно їх місцеперебування було оприлюднено тільки в 1993 році. Комплектна (двотомна) паперова Біблія з бібліотеки Лейпцизького університету є на зберіганні в бібліотеці МДУ, 
а / 1137057945.doc некомплектних пергаментна ілюмінованих з Німецького музею книги та шрифту — в РДБ.
 
1978 
Відбувся дебютний виступ нового гурту Девіда Ковердейла «Whitesnake».
 
  Whitesnake — британський рок-гурт, що працював у жанрах хард-рок, хеві-метал, блюз-рок, ґлем-метал.
Стислі дані
Whitesnake у 1977 році заснував Девід Ковердейл, фронтмен гурту Deep Purple, який розпався роком раніше. Стиль гурту розвивався від блюз-року та хард-року до все більш комерційного хеві-метала до кінця 1980-х років. Тоді ж альбоми Whitesnake розпродавали мільйонними тиражами по всьому світу, найбільшого успіху досяг однойменний альбом Whitesnake, який став платиновим у США.
Whitesnake було названо 85-им найкращим рок-гуртом усіх часів за версією телеканалу VH1.
Склад гурту
Девід Ковердейл — вокал
Томмі Олдрідж — ударні
Даг Олдріч — гітара
Реб Біч — гітара
Майкл Девін — бас-гітара
Брайан Руді — клавішні
Дискографія
Студийні записи
1978 — Snakebite (EP)
1978 — Trouble
1979 — Lovehunter
1980 — Ready an' Willing
1981 — Come an' Get It
1982 — Saints and Sinners
1984 — Slide It In
1987 — 1987
1989 — Slip of the Tongue
1997 — Restless Heart
2008 — Good to Be Bad
2011 — Forevermore
Концертні альбоми
1980 — Live at Hammersmith (1978)
1980 — Live … In the Heart of the City (1980)
1998 — Starkers in Tokio (1997)
2005 — Live … in the Still of the Night (2005)
2006 — Live … in the Shadow of Blues (2006) (включає в себе чотири студійних композиції)
 
2000 
Карлос Сантана одержав 8 нагород «Греммі» — з десяти можливих номінацій.
У 2003 році цей подвиг повторила Нора Джонс, 
яка також завоювала вісім статуеток «Греммі».
 
  Карлос Сантана (Carlos Santana; *20 липня 1947, Аутлен де Наварро, Мексика) — гітарист, перкусист, вокаліст, композитор, автор текстів, продюсер.
Біографія
Син скрипаля та гітариста Хосе Сантани, Карлос з дитинства вчився грати на скрипці та кларнеті, але остаточно, вибрав гітару. 1958 року він дебютував у клубах Тіджуни, а взірцем для нього увесь час був місцевий блюзмен Хав'єр Батіз. Незабаром Карлос переїхав до Сан-Франциско, де 1966 року утворив власний гурт Santana. У першому складі, крім лідера, виступали: Ґреґґ Роулі (Gregg Rolie) — клавішні; Дейвід Браун (David Brown) — бас; Майк Шрайв (Mike Shrieve) — ударні; Маркус Мейлон (Marcus Malone) — перкусист та Майк Карабелло (Mike Carabello) — перкусія. У цей період стилістично Сантана більше тяжів до блюзу, хоча водночас вводив до своєї музики елементи південно-американського фолку. 1969 року група користувалась вже чималою популярністю у Сан-Франциско, а її лідер відзначився участю у запису альбому «The Live Adventures Of Mike Bloomfield & Al Kooper». Проте справжнім переломом у кар'єрі виявився виступ групи на фестивалі «Вудсток» (Woodstock) перед фанами рок-музики, які зачарувались екзотичним «афрокубинським» звучанням формації.
Восени 1969 року у студії фірми «Columbia» Сантана разом зі своїм гуртом записав дебютний альбом. Цю платівку переповнювала імпровізована музика, насичена південноамериканськими та африканськими ритмами, а також незвичайний темперамент її виконання. Успіх цього лонгплею, а також синглу «Evil Ways», що походив з нього, зобов'язав Сантану ретельніше підготуватися до запису чергового лонгплею «Abraxas». Крім збуджуючих композицій перкусистів групи Майка Карабелло та Хосе «Чепіто» Ареаса (Jose «Chepito» Areas), на цій платівці можна було почути, наприклад, ефектний хіт гурту Fleetwood Мас «Black Magic Woman» та єдину композицію самого Сантани — з часом легендарний інструментальний твір «Samba Pa Ті».
Запис чергового лонгплея «Santana III» відбувся у розширеному складі за рахунок Ніла Шона (Neal Shon) — гітара, Літа Коука Есковедо (Pete Coke Escovedo) — ударні, Луїса Ґасе (Luis Gasce) — труба та духові секції формації Tower Of Power. Цього разу Сантана як головний соліст зачаровував вишуканим стилем гри на гітарі, а також соковитим звучанням. Внаслідок співпраці Карлоса Сантани з негритянським вокалістом та перкусистом Бадді Майлзом з'явився альбом «Carlos Santana & Buddy Miles! Live», до якого ввійшли записи концерту, що відбувся у січні 1972 року на Гаваях біля підніжжя вулкану. Проте ця платівка розчарувала прихильників гітариста, тому що насамперед пропонувала композиції Майлза. Альбом «Caravanserai», записаний після переходу Роулі та Шона до Journey, сповістив про зміну стилю групи у бік джазу. Також у цей період чималий вплив на лідера мали індійський гуру Шрі Чінмої та захоплений східною філософією Джон Маклафлін, з яким Сантана 1973 року записали вдалий альбом «Love Devotion & Surrender».
Проте меншим успіхом користувався цікавий альбом групи «Welcome», зроблений того ж року з вокалістом Леоном Томасом (Leone Thomas) та тим же Маклафліном у складі гурту. Подібна доля спіткала й черговий лонгплей «Borboletta», участь у запису якого взяли, наприклад, Флора Пурім та Стенлі Кларк з Return To Forever. Взагалі, рок-джазові платівки Сантани 1972—1975 років не користувались такою популярністю як ранні роботи, тому у середині 70-х музикант вирішив повернутись до класичного латиноамериканського звучання. Про це сповістив лонгплей 1976 року «Amigos» та підтвердив напівстудійний «Moonflower». А видана на синглі нова версія старого твору британської групи The Zombies «She's Not There» стала хітом. Проте паралельно Сантана продовжував цікавитись джазом і для запису платівки «The Swing Of Delight» він запросив Хербі Хенкока та Вейна Шортера.
Свою віртуозність гітариста Сантана підтвердив на альбомі 1981 року «Zebop!», а сингл-хітом цього разу стала композиція пов'язаного колись з гуртом Zombies Pacca Болларда — лірична балада «Winning». На сольній платівці Сантани «Havana Moon» виступили Віллі Нельсон та Букер Ті Джонс. З часом різниця між сольними записами та роботами з групою майже зникла, головним чином через домінуючу особистість музиканта у власній формації. 1985 рік приніс платівку «Beyond Apperaerances», а також добре сприйнятий концерт разом з Бобом Діланом. Наступного року Сантана склав музику до фільму режисера Луїса Валдеза «La Bamba», а також ще раз у своїй кар'єрі поспівпрацював з Бодді Майлзом (підсумком цього став альбом «Freedom»). Надалі Сантана з гуртом чи без нього продовжив записувати чергові роботи, щоразу обов'язково підтверджуючи свою майстерність.
4 листопада 2005 року брав участь у скандально відомому телешоу італійського співака Адріано Челентано «Рок-політика».
 
Категорія: Дати, люди мистецтва | Переглядів: 721 | Додав: Vchutel | Теги: Карлос Сантана, гурт Девіда Ковердейла, перша західна книга, «Whitesnake», надрукована рухомим типом, Біблія Гутенберга, 8 нагород, дебютний виступ | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Календар
«  Лютий 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
Друзі нашого сайту