В основу покладено провідні положення сучасної музичної педагогіки, а саме: визначення мети загальної музичної освіти у широкому культурологічному контексті; підхід до сприймання музики як основи загальної музичної освіти; ставлення до музичного мистецтва як джерела і предмета духовного спілкування.
Матеріали з предмета "Художня культура" Художня культура є невід'ємною частиною духовної культури людства. Вона відкриває людині шлях до прекрасного. Основа художньої культури – мистецтво, яке в художніх образах відображає дійсність, концентрує в собі головні особливості естетичного ставлення до світу. Мистецтво покликане виховувати художній смак людини, розвивати її здатність до творчості за законами краси.
Літературні диктанти – це система вправ та завдань, які дають змогу швидко і різнобічно перевірити знання учнів з теми, що вивчається, вміння відокремлювати основне, систематизувати, узагальнювати матеріал.
Метою цього позакласного заходу є розвиток мислення й зв'язного мовлення школярів, уваги і кмітливості, інтересу до зарубіжної літератури та мистецтва, а також (і це суттєво) — закріплення знань учнів, які вони отримали на уроках літератури згідно вивчених творів М.В.Гоголя. Проводиться цей захід у формі літературної гри, в котрій використовуються прийоми популярних телепередач: «Щасливий випадок»; «Що? Де? Коли?»; «Поле чудес»; «Угадай мелодію» і «Два роялі».